Groomingking sponsort Stichting Zaadbalkanker

Ondernemer Levi Benchamin: “Deze samenwerking gaat awareness opleveren”

De samenwerking zoeken met een goed doel, is onbekend terrein voor Levi Benchamin van Groomingking. Toch trok de jonge ondernemer de stoute schoenen aan en zocht hij contact met Stichting Zaadbalkanker. Voor elke verkochte body groomer schenkt hij de stichting een euro. Levi vertelt wat deze samenwerking uniek maakt en wat het kan opleveren.

Hoe ben je op het idee gekomen van sponsoring? “Ik verkoop al best wel een tijdje online producten, waaronder verzorgingsproducten voor mannen. Altijd ben ik op zoek naar de gouden formule om een zo groot mogelijk publiek te bereiken. Maar ook hoe ik daar, naast het product zelf, anderen mee kan helpen. Ik was op zoek naar een driehoek: goed doel, promotie en ondernemen. De samenwerking met stichting Zaadbalkanker past daar mooi in. Zeker als de bekende Nederlanders uit mijn netwerk meewerken om het product, maar ook de Stichting onder de aandacht te brengen.” Waarom koos je voor Stichting Zaadbalkanker? “Ik ken niemand met specifiek zaadbalkanker. Maar kanker staat wel dicht bij mij. Mijn opa is eraan overleden en een aantal mensen in mijn omgeving hebben kanker gehad. Ik heb altijd gedacht: als ik eens iets kan betekenen voor een goed doel, zou dat fijn voelen. Ik wil mijn steentje bijdragen om te voorkomen dat andere mensen door kanker geraakt worden. De body groomer is een product dat wat mij betreft heel goed past bij de doelgroep van de stichting. En ik zit zelf ook in de doelgroep en weet dat weinig mannen de ziekte en de noodzaak om te checken kennen. Alles valt nu een beetje op zijn plek.” Wat gaat deze sponsoring opleveren? “Ik ga vooral awareness creëren door deze samenwerking. Bol.com heeft een groot publiek dus daar heb ik de eerste hengel uitgegooid. Ik vroeg me af hoe ik via hun website de boodschap nog verder kon uitdragen. Ze stonden er heel positief in en denken goed mee. Ook op mijn eigen webshop komt het onder de aandacht. De aangepaste verpakking, inclusie logo van de stichting werkt ook mee. Het zou mooi zijn als mannen iedere keer dat ze de groomer pakken weer even denken: oja, ik moet even checken. Het doosje van de groomer is zo mooi, dat je het daarin kunt bewaren.” En in euro’s? “Van iedere verkochte groomer gaat een euro naar de stichting. Dus dat kan flink oplopen. Marktleider Philips verkoopt bijvoorbeeld 500-2.000 stuks per maand via Bol.com. Voor mij is het nieuwe markt. De body groomer wordt een verlengstuk van de verzorgingsproducten voor mannen. Ik heb er vertrouwen in dan ook kleine merken met een goed plan relatief goed kunnen verkopen. Door samen te werken met influencers krijgt het merk een gezicht. Ik wil zo inspelen op de voorkeur van mensen om zaken te doen met een gezicht in plaats van een bedrijf. Maar dat is wel een spannende uitdaging.” Welke influencer heb je al gestrikt? “De eerste samenwerking die rond is is met rapper/ondernemer Jebroer. Hij heeft ongeveer 300.000 volgers. Een mooie aftrap, lijkt me. Hij heeft ook een muzieklabel en een flink netwerk. Hopelijk kunnen we dat als ingang te gebruiken om nog meer awareness voor zaadbalkanker te creëren. Want dat is hard nodig!”

Om de verkoop via bol.com en andere kanalen te ondersteunen heeft Levi ook een mooie clip laten maken.

Bekijk het filmpje hiernaast.