Korte berichten

Het is Movember!

Digital Minds zet zich het hele jaar in voor Stichting Zaadbalkanker. Ook in Movember drukken wij onze snor niet. Wat doe jij in Movember? Laat jij een snor staan, of geef je op andere manier aandacht aan zaadbalkanker? Deel je foto of verhaal op Instagram of Facebook en tag de stichting!

Je kunt natuurlijk ook doneren aan Stichting Zaadbalkanker

Save the dates

8 november

Online publiekslezing Erasmus

13 november

AYA-themabijeenkomst Seksualiteit in Rotterdam

Aanmelden kan tot en met 7 november.

Hockeyteam Apeliotes laat Movember-snor staan

Het Heren 1 team van de Nijmeegse studenten hockeyclub Apeliotes start een Movember-actie om geld in te zamelen voor stichting zaadbalkanker.

Wouter van Battum, van Heren 1: “Eind vorige maand hebben we besloten iets te doen aan Movember. Wij zijn jonge mannelijke studenten en kwamen zo al snel uit bij zaadbalkanker als goed doel. We vinden preventie belangrijk omdat zaadbalkanker iedereen van onze leeftijd kan overkomen.” Wat gaan jullie doen? “We laten natuurlijk onze snor staan. We scheren onze bakkebaarden en baard af en laten alleen een snor staan. Iedereen kan bij ons doneren. We hebben zelfs een extra actie bedacht. Vinden mensen het leuk om 30 november bij een van onze teamgenoten de snor af te scheren, dan kan dit. Daarvoor moet hij of zij dan wel minimaal 50 euro doneren.” Hoe brengen jullie de actie onder de aandacht? “We hebben de oproep geplaatst op onze social media kanalen en iedereen opgeroepen om de actie zo breed mogelijk te delen in zijn eigen netwerk. Zo bereiken we een zo groot mogelijk publiek. En we vragen ons bestuur of we de oproep kunnen delen in onze nieuwsbrief, zodat het breed bekend wordt in de club.” Zijn er al reacties? “De eerste reacties zijn erg positief en met de donaties gaat het lekker. We stoppen zelf ook allemaal wat in de pot. Het streefgetal is 2.000 euro. Maar of we dit gaan halen, dat weten we niet. Het is de eerste keer dat we zoiets doen, dus hebben geen idee wat we kunnen verwachten. Maar we zijn wel heel enthousiast om er een succes van te maken.”

Hoe bewust kies jij het beste ziekenhuis?

Met de campagne ‘Kies bewust welk ziekenhuis het beste is voor jou’ wil het NFK (toekomstige) kankerpatiënten bewust maken dat ziekenhuizen verschillen in expertise per kankersoort en dat er een keuze is. In de campagne vertellen vijf (ex-)patiënten hun eigen verhaal over hoe ze de keuze voor een ziekenhuis maakten en overstapten naar een ziekenhuis gespecialiseerd in hun vorm van kanker.

Jij danst, ik doneer!

Early Bird Challenge KWF

Het vroege opsporen van kanker kan levens redden. Dat weet jij misschien als geen ander. KWF vraagt aandacht voor het vroege opsporen via de #EarlyBirdChallenge. De Early Bird Challenge is een korte dansroutine ontwikkeld door Kenzo Alvares, de choreograaf van For One Night Only. Iedereen kan elkaar uitdagen deze challenge te doen. Je daagt elkaar uit door te zeggen: "Jij danst, ik doneer".

  1. Klik op de muziek en speel deze af (in Spotify)
  2. Doe je dans en plaats de video in je story of op je tijdlijn op Instagram of Facebook!
  3. Tag @kwfkankerbestrijding en @stichtingzaadbalkanker
  4. Daag iemand uit om ook te dansen (of te doneren via Tikkie)
  5. That’s it!

Bekijk hier de dansmoves: